-
Zatte Tripel
Brouwerij 't IJ
brouwerij-t-ij KAPOOOW
kapooow Campagne
campagne Digitaal (digitaal), Geschilderd (geschilderd), Hout (hout) Werkzaamheden
Mijn werkzaamheden voor dit project waren:
Over dit project
Als je Brouwerij ’t IJ zegt, zeg je eigenlijk meteen ook Zatte Tripel. Het is het eerste bier dat werd gebrouwen in de tanks aan de Funenkade in Amsterdam, recht onder de iconische molen. Amsterdam sloot Zatte Tripel al snel in haar hart. Nu, 35 jaar later, is het speciaalbier ook een vaste waarde in veel horecagelegenheden in het land.
KAPOOOW heeft bewust gekozen voor een surrealistische stad als setting van de campagnebeelden, zo wordt een stads bier als Zatte Tripel voor iedere stedeling herkenbaar gepresenteerd. Het bier moet Amsterdam ontstijgen qua gevoel, zodat de decorstad net zo goed Groningen of Maastricht kan zijn.
In elke uiting zijn de 3 kernwaarden te vinden. Deze worden vertolkt door 3 stadse mensen die veel van elkaar verschillen, maar zich allemaal herkennen in de vrijzinnigheid van ’t IJ. Op deze wijze wordt het beeld van de grootstedelijke bierdrinker gekanteld.
Voor de campagne maakten we behoorlijk wat content:
- Een commercial
- Video’s voor Stories
- Een printcampagne inclusief pepermolen
- Allerlei drukwerk voor in de supermarkten
- Een tapruiter
- Een sticker voor de busjes van ’t IJ
- En ik ben vast iets vergeten 😅
Surrealistische stad
De wereld wordt vormgegeven door een op maat gemaakt theaterdecor. Alles in deze decor-stad is rood en wit, zo stap de kijker door het etiket een echte Zatte Tripel wereld binnen. Met de passende stylist werd de surrealistische wereld goed aangevuld: Rebekka Wörmann, bekend van haar werk voor de NPO-kinderserie Dropje, heeft de karakters perfect laten matchen met de decors.
Michiel Romeyn heeft een hechte band met de brouwerij. Zo werd er in 1996 een Lullo biertje van ‘t IJ voor een feestaflevering gelanceerd en heeft Romeyn in 2019 een struisvogel-ij ontworpen voor de PaasIJ Eggshibition. Hij kan iets wat vreselijk commercieel klinkt, heel anders laten overkomen.
Een kijkje achter de schermen