-
Sabi Suriname
Wereldmuseum Amsterdam
wereldmuseum-amsterdam KAPOOOW
kapooow Campagne
campagne Digitaal (digitaal) Werkzaamheden
Mijn werkzaamheden voor dit project waren:
Over dit project
Om aandacht te vragen voor de nieuwe tentoonstelling heeft Tropenmuseum Junior samen met reclamebureau KAPOOOW een interactieve en cultureel authentieke campagne ontwikkeld die potentiële bezoekers door middel van relevante storytelling voor, tijdens en na het bezoek blijft raken.
De tv-commercial In de inclusieve campagne maakt de doelgroep kennis met Harvey, zijn oom Kenneth die in het Tropenmuseum werkt en hun ontdekking van Sabi Suriname. Na de magische ontdekking vertelt Harvey zijn ongelooflijk, maar waargebeurde verhalen over de Sabi Suriname aan zijn vrienden. De doelgroep wordt daarna aangespoord zelf de tentoonstelling te gaan beleven.
De poster Om de doelgroep te introduceren tot de tentoonstelling en de karakters, trapt de campagne af met een korte tekenfilm over de ontdekking, welke via social media, als televisiecommercial en in de bioscoop wordt vertoond. In de laatste scene ziet de kijker Kenneth, Harvey en zijn vrienden terwijl zij vol ongeloof op hun gezicht bij de magische wand staan en de doelgroep aankijken.
De Instagram-filter, waarin je zelf Sabi Suriname bezoekt Mijn storyboard voor de commercial Mijn storyboard voor de verdiepende animatie