Daniël
van Breda

1
  • Sabi Suriname

    Wereldmuseum Amsterdam wereldmuseum-amsterdam

    KAPOOOW

    kapooow

    Campagne

    campagne
    Digitaal (digitaal)

    Werkzaamheden

    Mijn werkzaamheden voor dit project waren:

    Over dit project

    Om aandacht te vragen voor de nieuwe tentoonstelling heeft Tropenmuseum Junior samen met reclamebureau KAPOOOW een interactieve en cultureel authentieke campagne ontwikkeld die potentiële bezoekers door middel van relevante storytelling voor, tijdens en na het bezoek blijft raken.

    De tv-commercial

    In de inclusieve campagne maakt de doelgroep kennis met Harvey, zijn oom Kenneth die in het Tropenmuseum werkt en hun ontdekking van Sabi Suriname. Na de magische ontdekking vertelt Harvey zijn ongelooflijk, maar waargebeurde verhalen over de Sabi Suriname aan zijn vrienden. De doelgroep wordt daarna aangespoord zelf de tentoonstelling te gaan beleven.

    De poster

    Om de doelgroep te introduceren tot de tentoonstelling en de karakters, trapt de campagne af met een korte tekenfilm over de ontdekking, welke via social media, als televisiecommercial en in de bioscoop wordt vertoond. In de laatste scene ziet de kijker Kenneth, Harvey en zijn vrienden terwijl zij vol ongeloof op hun gezicht bij de magische wand staan en de doelgroep aankijken.

    De Instagram-filter, waarin je zelf Sabi Suriname bezoekt