Daniël
van Breda

1
  • Openingscampagne

    Universiteitsmuseum Utrecht universiteitsmuseum-utrecht

    KAPOOOW

    kapooow

    Campagne

    campagne
    Digitaal (digitaal), Miniatuur (miniatuur)

    Werkzaamheden

    Mijn werkzaamheden voor dit project waren:

    Over dit project

    Wist je dat in dit beeld een kleurenblindheidstest verstopt zit?

    Het vernieuwde UMU heeft na een verbouwing van een aantal jaar op 6 september 2023 haar deuren weer geopend voor het publiek. In het UMU leren families over het proces van onderzoek doen en wat daarvoor nodig is. Zo wil UMU iedereen in Nederland wetenschapswijs maken.

    Een van de posters
    Een close up van de poster

    Idee

    Onderzoek staat centraal in het museum, maar óók in de campagne. Alle uitingen binnen de imagocampagne bevatten drie herkenbare boxjes die de letters UMU presenteren, maar ook samen een onderzoekje vormen.

    De uitnodiging voor de opening

    Elke uiting daagt nieuwsgierige mensen uit om de poster of digitale uiting zelf te onderzoeken. Zo zetten de uitingen de doelgroep aan het denken en maakt het hen vast benieuwd naar wat er allemaal te bestuderen is in het museum. De onderzoeken sluiten aan op de vijf zalen waarmee de campagne een goed beeld kan geven van de inhoud van het museum.