Daniël
van Breda

1
  • Moederdag

    Pink Ribbon pink-ribbon

    KAPOOOW

    kapooow

    Campagne

    campagne
    Miniatuur (miniatuur)

    Werkzaamheden

    Mijn werkzaamheden voor dit project waren:

    Over dit project

    Pink Ribbon is een wereldwijd erkend symbool sinds 1997. De organisatie raakt het leven van vrouwen in meer dan 30 landen, door het bewustzijn en de financiering van borstkankeronderzoek te vergroten. Pink Ribbon vroeg KAPOOOW om een online campagne te ontwikkelen, waarin borstkanker onder de aandacht wordt gebracht tijdens Moederdag.

    De stop-motion video

    We ontwikkelden een stop-motion-video met een familie gemaakt van snoep in de hoofdrol. Het verhaal focust op de moeder, die wordt afgebeeld als het populaire hartvormige snoepje met ‘mama’ erop. Om de interesse van de doelgroep te wekken, hebben we de zeer serieuze boodschap op een visueel aantrekkelijke en intrigerende manier verteld.

    In de video zien we een gelukkig gezin in hun huis en een bezoek aan de dierentuin. Na een bezoek aan de dokter is bij moeder borstkanker vastgesteld en moet ze geopereerd worden. Door wetenschappelijk onderzoek kan ze geholpen worden met deze vreselijke ziekte en blijven genieten van haar familie.

    De video eindigt met een close-up op het hartvormige snoepje waarop ‘mama’ staat. De camera zoomt uit en meer hartvormige snoepjes verschijnen. Deze zijn versierd met verschillende vrouwelijke namen uit allerlei culturen, om te onderstrepen dat borstkanker iedereen kan overkomen.

    De retargeting-versie

    Wanneer mensen op de advertentie klikken, worden ze naar de website van Pink Ribbon geleid waar ze kunnen doneren en een eigen hart met een naam naar keuze konden genereren en delen, om zo bewustwording te creëeren in hun eigen sociale kringen.