Daniël
van Breda

1
  • KAPOOOW Branding

    KAPOOOW

    kapooow

    Huisstijl

    huisstijl
    Digitaal (digitaal)

    Werkzaamheden

    Mijn werkzaamheden voor dit project waren:

    Over dit project

    Naast dat KAPOOOW mijn bureau is, heb ik ook de branding gedaan en onze website gebouwd. Voor het laatst in 2020, toen we vonden dat we wel wat kleur konden gebruiken. De huisstijl moest dezelfde vrolijkheid uitstralen als ons werk, dat is hopelijk gelukt.

    Logo

    De naam KAPOOOW is een onomatopee van een hard geluid. Dit past bij onze liefde voor comics, maar de naam kan ook gezien worden als het geluid van impact. We wilden een vrolijk logo dat ook de indruk wekt van knallend werk, vandaar de vuurpijl die door de O’s heen vliegt.

    Kleurgebruik

    We hanteren 6 kleuren. Deze staan voor ons inclusieve werk, maar ook gewoon voor vrolijkheid.

    Visuals en fotografie

    Voor de fotografie hanteren we een knipoog naar strips en popcultuur. Zo tekende ik bij onze werknemers en vaste freelancers digitale verkleedkleren, zodat we er allemaal superkrachtig uit zien.

    Qua visuals blijven we altijd in het kleurenpalet. Hierdoor krijgen deze een herkenbare uitstraling.

    Een visual die ik illustreerde voor de website (ik hou van Kaiju-films)
    Een van onze vele idents

    Website

    Ook de website moest onze liefde voor popcultuur en strips uitstralen. Om die reden zien project-cases eruit als strippagina’s en zie je hier en daar tekstballonnen oppoppen.