-
Ik kijk uit naar
DeLaMar
delamar KAPOOOW
kapooow Campagne
campagne Digitaal (digitaal) Werkzaamheden
Mijn werkzaamheden voor dit project waren:
Over dit project
Om te vieren dat DeLaMar tien jaar bestond heeft het iconische theater KAPOOOW gevraagd om een strategische herpositionering van het merk met bijbehorende nieuwe merkidentiteit en brandguide te ontwikkelen.
Bovendien moest er ook een imagocampagne worden ontwikkeld om DeLaMar zichtbaar te maken bij nieuwe doelgroepen, zónder verlies van de huidige doelgroepen.De imagocampagne “Ik kijk uit naar” bestaat uit een televisiecommercial, social video’s voor timeline, stories en minidocumentaires op IGTV waar de doelgroep achter de schermen mag kijken bij voorstellingen van DeLaMar. Ook waren print en out-of-home belangrijke kanalen voor de campagne.
De tv-commercial Joan mag achter de schermen kijken bij Diana & Zonen Om de doelgroep bekend te maken met het aanbod kunnen zij middels een merkervaring op de landingspagina een korte quiz doen, waarna zij suggesties van voorstellingen krijgen van quizmaster Howard Komproe. Zij kunnen vervolgens ook een foto maken met een poster van de voorstelling waar zij naar uitkijken. Daarmee worden zij op dynamische wijze onderdeel van de campagne, omdat deze foto’s hergebruikt werden in de print- en onlineuitingen. Zo werd de nieuwe doelgroep extra authentiek zichtbaar.
Howard vraagt je de oren van het hoofd Deel de voorstelling waar je naar uit kijkt! Kort samengevat moest de drempel omlaag. Mensen associëren DeLaMar te veel met alleen musical en toneel, hierdoor voelen veel mensen zich niet aangesproken terwijl het aanbod veel meer divers is, denk bijvoorbeeld aan stand up comedy
en dans.Intersectio… wat?
De ‘Ik kijk uit naar’-campagne laat zien dat intersectionaliteit geen rol hoeft te spelen bij een voorkeur voor een voorstelling. Bij een productie als ‘Diana & zonen’ zou “wie een persoon is” niet mee hoeven spelen, alleen interesses doen ertoe: hou je van het koningshuis, ben je geïnteresseerd in politiek of ben je gewoon dol op grootste producties.
Een handvol Falsettos fans Allemaal Bonita Avenue lovers In de campagne werden mensen in beeld gebracht die dezelfde interesses delen. Op deze interesses wordt verbinding gezocht zonder het verlies van hun identiteit. De campagne wil het beeld van de theaterbezoeker verbreden, zonder dit het onderwerp te maken.