-
DeLaMar Rebranding
DeLaMar
delamar KAPOOOW
kapooow Huisstijl
huisstijl Digitaal (digitaal) Werkzaamheden
Mijn werkzaamheden voor dit project waren:
Over dit project
De grootste opdracht van de nieuwe merkidentiteit en bijbehorende brandguide was om millennials meer aan te spreken mét behoud van de huidige doelgroep (45+) en zelfs generatie Z prikkelen. Daarnaast moet DeLaMar een plek zijn waar alle Nederlanders zich welkom voelen, want het aanbod is er al. Met andere woorden sloot de huisstijl niet aan op het nieuwe beleidsplan.
Ook wilde DeLaMar af van het sjieke imago, want de programmering juist is populair. Rood pluche was een no-go qua gevoel. We mochten het woord “Theater” laten vallen, want als je van stand-up comedy of muziek houdt kan dit afschrikken.
De nieuwe ident Een andere uitdaging was om ervoor te zorgen dat er altijd een herkenbare poster opgemaakt kan worden. De ene keer heeft een productie namelijk alleen een promotionele foto beschikbaar voor de poster, de andere keer is er een volledige los ontwikkelde visual. Dit alles moest werken binnen de huisstijl én herkenbaar zijn op straat als DeLaMar programmering. Hiervoor hebben we een opvallende lijst bedacht, waarbij het kleurenschema elke keer gekozen mag worden door het DeLaMar team.
Bij de ontwikkeling van de huisstijl is met een team gewerkt dat goed paste bij de volledige doelgroep. Uit generatie X, Y en Z, maar ook inclusief op basis van een intersectionele blik op de doelgroep.
Het team!